სკოლა ,,ანაბასისის” მე-10 კლასის მოსწავლეებმა ხელოვნების პედაგოგის, ქალბატონ ნანა გიორგაძის ხელმძღვანელობით განახორციელეს საგანმანათლებლო და შემოქმედებითი პროექტი,რომელიც დაეთმო საქართველოს კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლს-მონუმენტ ,,საქართველოს მემატიანეს”.პროექტის ფარგლებში მათ შეისწავლეს ქართველი მოქანდაკისა და მხატვრის,ზურაბ წერეთლის შემოქმედება,მისი სტილი,კონცეფცია და ხელოვნებაში შეტანილი წვლილი.მოსწავლეებმა მოამზადეს პრეზენტაციები,სადაც წარმოადგინეს ზურაბ წერეთლის ბიოგრაფია და მისი მხატვრულ-არქიტექტურული ხედვა,განსაკუთრებული ყურადღება გაამახვილეს ,,საქართველოს მემატიანე” მონუმენტის სიმბოლიკაზე,ზომებსა და მასალაზე,ასევე მისი ისტორიული და კულტურული მნიშვნელობის ანალიზზე.დისკუსიის ფორმატში იმსჯელეს,რატომ შეირჩა აღნიშნული სტილი და როგორ უკავშირდება ეს ნამუშევარი საქართველოს ისტორიულ მემკვიდრეობას.პროექტის ფარგლებში მოსწავლეებმა წარმოადგინეს თავიანთი შემოქმედებითი ნამუშევრები-გრაფიკული და სკულპტურული კომპოზიციები,ბუკლეტები,პლაკატები,კროსვორდები და ვიდეო ტესტები.მუშაობის პროცესში მათ ინტერდისციპლინარული მიდგომით გააერთიანეს ისტორია,ხელოვნება და დიზაინი.პროექტის დასასრულს კი მომზადდა ვიდეორგოლი,რომელიც შემაჯამებელი პრეზენტაციის მნიშვნელოვანი ნაწილი გახდა.მასწავლებელმა პროექტი შეაჯამა და ხაზი გაუსვა ხელოვნებისა და კულტურული მემკვიდრეობის როლს ეროვნული თვითმყოფადობის,თვითგამოხატვისა და ესთეტიკური შეგრძნების განვითარებაში.
ქალბატონმა ნანამ აღნიშნა,რომ ,,საქართველოს მემატიანე”სიმბოლურად ასახავს ქართული ისტორიის,კულტურისა და სულიერების უწყვეტობას.მონუმენტის მასშტაბურობა და მხატვრული სტილი გვახსენებს,რომ ჩვენი წარსული და კულტურული მემკვიდრეობა მომავალზე პასუხისმგებლობას გვაკისრებს.ისევე,როგორც უძველესი მატიანეები ინახავენ ქართველი ერის ისტორიას,ამ ქანდაკებაში შერწყმულია ხელოვნება ,ეროვნული მეხსიერება და მომავალზე ორიენტირებული ხედვა.






