ბუნებისმეტყველების შესწავლით მოსწავლე დგამს პირველ ნაბიჯებს გარემომცველი სამყაროს შეცნობისაკენ, უყალიბდება გარემოს მიმართ პასუხისმგებლობის გრძნობა , ეუფლება ჯანსაღი და უსაფრთხო ცხოვრების წესებს.სკოლა ანაბასისის წამყვანი პედაგოგი ლოლიტა ნებიერიძე თავის მუშაობაში აქტიურად იყენებს მრავალფეროვან მეთოდებს.მე-3 ა კლასში თემის ,,თოთოლის „ შესწავლისას მან დაკვირვების მეთოდი გამოიყენა .
დაკვირვება ბუნებისმეტყველების შესწავლის ერთ-ერთი ძირითადი მეთოდია. დაკვირვების მეთოდს განსაკუთრებით დიდი მნიშვნელობა აქვს დაწყებით კლასებში. ბუნებაზე უშუალო დაკვირვებისა და შესწავლის შედეგად მოსწავლეებს უყალიბდებათ გარემომცველ სამყაროზე კონკრეტული წარმოდგენა.
აქტივობის განხორციელების დროს, მოსწავლეებს წინასწარ განემარტად დაკვირვების მიზანი: პრაქტიკულად ამოეცნოთ და თეორიულ მასალაზე დაყრდნობით ესაუბრათ მარტივი და რთული ფოთლის გარეგნულ მახასიათებლებზე.
მიცათ მკაფიო ინსტრუქციები,დაეცვათ უსაფრთხოების წესები , სკოლის ეზოში შეეგროვებინათ მარტივი და რთული ფოთლის ნიმუშები, დაკვირვებოდნენ, აღეწერათ ისინი და შედეგები გაეცნოთ თანატოლებისათვის. მოსწავლეებმა ხალისით და ინტერესით შეასრულეს დავალება. თეორიული მასალის ცოდნა მათ დაეხმარათ სწორად ამოეცნოთ მარტივი და რთული ფოთლები , ასევე ესაუბრათ მათ მახასიათებლებზე.
განხორციელებულმა აქტივობამ გარემომცველი გარემოს შესწავლის მიმათ მოსწავლეთა ინტერესი გააღრმავა და ბუნებისმეტყველებაში შეძენილი თეორიული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენების შესაძლებლობა მისცა. მოსწავლეებს განუვითარდათ: დაკვირვების უნარი, მეხსიერება, კონცენტრაცია, პასუხისმგებლობა, ინტერესი და ცნობისმოყვარეობა, ინიციატივა და დამოუკიდებლობა.წარმატებები მათ , პედაგოგთან ერთად!