Categories
სკოლა ანაბასისი

რეალობა და გენდერული სტერეოტიპები

ქართული ენისა და ლიტერატურის წამყვანი მასწავლებლის მარეხ ფორჩხიძის ს გაკვეთილი მე-7ა კლასში ,, რეალობა და გენდერული სტერეოტიპები ‘’საინტერესოდ წარიმართა . საგაკვეთილო თემის არჩევა მოსწავლეების აქტიური ჩართულობით მოხდა. ინსპირაცია კი ნოდარ დუმბაძის ,,ჰელადოსის“ შესწავლა გახლდათ.

,,- ეეე, სკრიპკა! – მომესმა უცებ. გაკვირვებულმა მოვიხედე.

იანგულის ცალი თვალი მოეჭუტა, კისერი მოეღრიცა, ენა გამოეყო და მარჯვენა ხელს მარცხენაზე ხერხივით ისობდა. მივხვდი, მე მაჯავრებდა ვიოლინოს დაკვრაში. ბრაზისგან გული ყელში მომებჯინა.’’ -ჯემალის ემოცია გაიზიარეს ანაბასისის მეშვიდე კლასელებმა. თხოვეს პედაგოგს ცალკე საგაკვეთილო დრო სტეროტიპებსა და რეალურ ფაქტებზე მსჯელობას დასთმობოდა.

მოსწავლეებმა ისაუბრეს სტერეოტიპებზე , რომლებიც ტრადიციის მსგავსად ხშირ შემთხვევაში თაობიდან , თაობას გადაეცემა. გენდერული სტერეოტიპები-ესაა წარმოდგენები, შეხედულებები, ცრურწმენები ქალისა და მამაკაცის ფუნქციის, შესაძლებლობების, სტატუსის შესახებ. სტერეოტიპულ დამოკიდებულებას ხშირად ვხვდებით სპორტში, მუსიკაში, ოჯახური როლების გადანაწილებაში.,

სწორედ ამ სტრეოტიპებს დაუპირისპირეს მოსწავლეებმა რეალური ფაქტები რომელიც ადასტურებსქალებისა და მამაკაცების თანაბარიმიღწევებს სპორტში, მუსიკაში , მეცნიერებაში. ..მასწავლებელი ასრულებდა ფასილიტატორის როლს . მოსწავლეებთან ერთად შეაჯამა გაკვეთილი. სტერეოტიპები ხშირად ვერ აღწერენ რეალობას და საზოგადოების განვითარების შეფერხებაც შეიძლება გამოიწვიონ. წარმატებებებ ქალბატონ მარეხს თავის მოსწავლეებთან ერთად!.

კომენტარის დატოვება

თქვენი ელფოსტის მისამართი გამოქვეყნებული არ იყო. აუცილებელი ველები მონიშნულია *